سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکه عیب های نهانی را بکاود، خداوند از دوستی دل ها محرومش کند . [امام علی علیه السلام]
قطره ی شبنم

میلاد مسعود

شادی کنید ای دوستان چون ماه شعبان آمده

بر این زمین و آسمان مهر درخشان آمده

از دامن نرجس بدان، یک ماه تابان آمده

بر یاری درماندگان مهدی شتابان آمده

بانگ طرب از هر طرف از سوی سُکان آمده

وقت سرور و شادی ختم رسولان آمده

مهدی امام منتظر شد نیمة شب جلوه گر

باب نکویش عسکری تادید و آن قرص قمر

بگرفت او اندر بغل قنداقة نیکو پسر

بوسید و روی ماه او، گفتا که جانان آمده

***

شهر یاری می رسید

ای دل بشارت می دهم خوش روز گاری می رسد

یا درد و غم طی می شود یا شهر یاری می رسد

گر کار گردان جهان باشد خدای مهربان

این کشتی طوفان زده هم بر کناری می رسد

اندیشه از سرما مکن طی می شود دوران دی

شب را سحر باشد ز پی آخر بهاری می رسد

یار همایون منظرم آخر درآید از درم

امید خوش می پرورم زین نخل باری می رسد

ولادت با سعادت منجی عالم بشریت، حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف را به همه عدالت خواهان جهان تبریک و تهنیت می گویم.

سیوطی عالم بزرگ اهل سنت کتابی دارد به اسم «الجامع الصغیر»، ناصر الدین البانی که عالم رجالی و متخصص در بررسی سند احادیث است، می آید کتاب الجامع الصغیر سیوطی را بررسی سندی می کند، و اسم آن را «صحیح الجامع الصغیر» می گذارد که تنها روایات صحیحه الجامع الصغیر را در این کتاب ذکر می کند. ایشان در همین کتاب روایتی را از رسول گرامی اسلام نقل می کند که رسول خدا (ص) فرموده است؛ «المهدی من عترتی من ولد فاطمة»، (صحیح)، (صحیح الجامع الصغیر، ج2، ص1140)، مهدی از عترت من و از فرزندان فاطمه سلام الله علیها است. آقای البانی این حدیث را صحیح می داند.

با توجه به اینکه البانی یکی از شخصیت‌های بی‌نظیر وهابیت معاصر است، و بن‌باز لقب امام الحدیث را بر او گذاشته بود و از او به بخاری دوران تعبیر می‌کنند. همین شخصیت در مورد حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف می گوید: «إن عقیدة خروج المهدی عقیدة ثابتة متواترة عنه (صلی الله علیه و آله و سلم) یجب الایمان بها، لأنها من أمور الغیب و الایمان بها من صفات المتقین، کما قال تعالى «آلم * ذلک الکتاب لا ریب فیه هدى للمتقین * الذین یؤمنون بالغیب» و أن إنکارها لا یصدر إلا عن جاهل أو مکابر.»، (مجلة التمدن الإسلامی، السنة 22، ج27 و 28، ص646)

عقید? آمدن مهدی، ثابت و متواتر از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) است. بحث مهدویت از امور غیبی است و ایمان به مهدویت، از صفات متقین است چنانچه خداوند فرموده است: «آلم * ذلک الکتاب لا ریب فیه هدى للمتقین * الذین یؤمنون بالغیب»، و انکار مهدویت، جز از آدم جاهل و نادان و معاند صادر نمی‌شود.

ابن حجر عسقلانی ، حافظ علی الإطلاق اهل سنت در فتح الباری شرح صحیح بخاری می گوید:«وفی صلاة عیسى خلف رجل من هذه الأمة مع کونه فی آخر الزمان وقرب قیام الساعة دلالة للصحیح من الأقوال أن الأرض لا تخلو عن قائم لله بحجة»، (فتح الباری شرح صحیح بخاری ج8 ص92 و 93) این که عیسى علیه السلام در آخر الزمان و نزدیک قیامت به مردى از این امت اقتدا مى کند و پشت سر امام زمان(عج) نماز مى خواند، دلیل بر نظریه صحیح در میان دانشمندان اسلامى است که زمین هرگز از وجود حجت که با دلائل و براهین آشکار براى خدا قیام مى کند، خالى نمى ماند.

روایت جابر بن عبد الله انصاری

جابر بن عبداللَّه انصارى مى‏گوید؛ وقتى آیه‏ «أَطِیعُوا اللَّهَ وَ أَطِیعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِی اْلأَمْرِ مِنْکُمْ» نازل شد به پیامبر صلى الله علیه و آله عرض کردم: خدا و رسول را مى‏شناسیم، این اولى الأمر که طاعت اینها قرین طاعت خدا و رسولش قرار گرفته چه کسانى هستند؟

حضرت فرمود: اینها خلفاء من و ائمه مسلمین خواهند بود اول آنها على بن ابى‏طالب بعد حسن بعد حسین بعد على بن الحسین بعد محمد بن على که در تورات معروف است به باقر و تو او را خواهى دید و سلام من را به ایشان برسان، بعد جعفر بن محمد الصادق و

بعد موسى بن جعفر و بعد على بن موسى وبعد محمد بن على و بعد على بن محمد و بعد حسن بن على و بعد فرزند حسن بن على (صلوات اللَّه علیهم اجمعین)، آنکه نام او نام من و کنیه او کنیه من است و بعد از غیبتى به دست او مشرق و مغرب زمین فتح خواهد شد.(کمال الدین و تمام النعمه، ج1،ص253)

حتمی بودن خروج مهدی ( عج ) اینکه آن حضرت خواهد آمد امری است که شیعه و سنّی بر آن اتّفاق و جای هیچگونه شبه ای نیست.

روایت امام باقر علیه السلام.

در روایت امام باقر علیه السلام، آیه شریفه سوره هود آیه 86 ،: «بَقِیَّةُ اللَّهِ خَیْرٌ لِکُم إنْ کُنْتُم مُؤمِنین» اگر مومن باشید، بقیه الله برای شما بهتر است. این آیه مبارکه به حضرت مهدی (عج) منطبق شده است. چون به حضرت اذن ظهور داده مى‏شود و خروج مى‏کند، تکیه بر خانه کعبه مى‏زند و سیصد و سیزده یار حضرت حاضر مى‏گردند، اوّلین سخنى را که حضرت مطرح مى‏کند این آیه شریفه است: «بَقِیَّةُ اللَّهِ خَیْرٌ لَکُمْ إنْ کُنْتُمْ مُؤمِنینَ»، سپس مى‏فرماید:«أنَا بَقِیَّةُ اللَّهِ وحُجَّتُه وَخَلیفَتُهُ عَلَیکُم»، من بقیت الله و حجت خدا و خلیفة خدا بر شما هستم. و سلام نمى‏کند بر او سلام کننده‏اى مگر با این عنوان، و مى‏گوید: «السلام علیکم یا بَقیِّةَ اللَّه فی أرضِه.»، (نور الثقلین، ج2، ص392، ح194.)

درسوره انبیاء آیه 105 می خوانیم:

« وَ لَقَدْ کَتَبْنا فِی الزَّبورِ مِنْ بَعْدِ الذِّکْرِ أنَّ الارضَ یَرِثُها عِبادِیَ الصَّالِحُونَ .

یعنی: ما در زبور داود (علیه السلام) نوشتیم که سرانجام ، وارث زمین بندگان شایسته من خواهند شد. این بنده شایسته حضرت مهدی عجل الله و تعالی فرجه الشریف است.

امیدوارم که خداوند متعال به ما توفیق عنایت نماید که از پیروان واقعی حضرت باشیم. والسلام علیکم و رحمة الله...


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط حسن علی نصرتی 97/2/11:: 7:38 عصر     |     () نظر